اخبار ورزشی

گزارش ویژه/ نگاهی به لیست استقلال و چالشهایش؛ خیلی «پُر» نیست؟

جذب بازیکن جدید به علاوه تمدید با آنهایی که فصل قبل بودند؛ استقلال در این بازار نقل و انتقالات چنین رویه‌ای را پیش گرفت

به گزارش علی مگ

به گزارش فوتبالی، اما گویا نکته‌ای از نظر مدیران این تیم مغفول مانده است: محدودیت در لیست بازیکنان.

استقلالِ فعلی که گفته می‌شود اردوی خارجی‌اش به دلیل کمیت پایین بازیکن به تعویق افتاد، لیستی دارد که زیادی پر است. آبی‌ها و در راس همه، نکونام باید برای شروع فصل حسابی این فهرست را تکان بدهند.

* آیین‌نامه

  طبق آخرین آیین‌نامه ابلاغی، هر تیم می‌تواند نام 20 بازیکن را در فهرست بزرگسال خودش قرار دهد. 2 نفر هم که زیر 25 سال هستند در لیست بند (ب) قرار می‌گیرند به شرطی‌که سابقه قرار داشتن در لیست زیر 23 سال همان تیم را داشته باشند. در بند سوم هم می‌توان نام 8 نفر بازیکن زیر 23 سال را قرار داد. استقلال در حال حاضر 23 بازیکن دارد و به دنبال جذب دو بازیکن خارجی (که گفته می شود گایل کاکوتا و ایوان آلخو هستند)، تمدید قرارداد با آرمان رمضانی، نگه داشتن جلالی که گفته می شود سرباز است و حتی آوردن علی کریمی است که البته تا این لحظه کایسری اسپور حاضر به صدور رضایتنامه کریمی نشده است.

* فهرست

 نگاهی به بازیکنان فعلی و احتمالی استقلال، لیستی شامل 23 بازیکن (بدون هرگونه شرط سنی) را تشکیل می‌دهد: سید حسین حسینی، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، رافائل سیلوا، سامان فلاح، سامان تورانیان، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند (که قراردادش تمدید شده و در تمرینات حضور دارد ولی هنوز اعلام رسمی نشده است)، امید حامدی‌فر، مهرداد محمدی، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی، جلال‌الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو، محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان خارجی(نکونام اعلام کرده او را نمی خواهد و فعلا به تمرینات اضافه نشده)، آلمدین زیلیکیچ(فقط روز رونمایی از اسلامی به تهران آمد و عکس گرفت و به بوسنی بازگشت و فعلا تهران نیست تا در تمرینات  شرکت کند و ظاهرا نکونام هم او را نمی خواهد)، سینا سعیدی‌فر، امیرعلی صادقی و منتظر محمد.

این لیست به 27 نفر خواهد رسید با احتساب سلمانی یا جلالی، رمضانی، کاکوتا و آلخو.

* غربال‌گری

  استقلال فقط یک بازیکن برای قرار دادن نامش در بند سوم دارد: سامان تورانیان 22 ساله. برای حضور در فهرست بند (ب) هم 4 کاندیدا حاضر هستند: امید حامدی‌فر، سینا سعیدی‌فر، امیرعلی صادقی و منتظر محمد. از این جمع 2 نفر یا باید حذف یا وارد فهرست بزرگسال شوند (سامان فلاح و محمدحسین اسلامی 23 ساله هستند ولی چون سابقه قبلی حضور در استقلال را ندارند، از شمول این بند خارج می‌شوند). پس استقلال می‌ماند و یک فهرست 24 نفره که باید 4 نفرش خط بخورند. گمانه زنی این است که نکونام می خواهد ۴ نفر را حذف کند.

نفر اول، کسی جز دروازه‌بان خارجی نیست که نکونام تحت هیچ شرایطی حاضر به قبولش نشده است اما خود دروازه‌بان و شاید هلدینگ قبول نکنند و حالا این مساله به چالش اول تبدیل شده است.

گفته می شود نفر دوم، منتظر محمد است چراکه سهمیه 1+5 بازیکن خارجی استقلال پر شده و این در حالی است که اولا سمیعی و هلدینگ با این کار مخالف هستند. محمد بازیکن استقلال است و فسخ قرارداد او به این راحتی ها نیست. ضمن اینکه او بازیکن به نسبت ارزانی است و قراردادش زیر ۹ میلیارد تومان است. اگر نکونام او را نخواهد باشگاه باید با توافق قراردادش را فسخ کند. (ماشاریپوف، سیلوا، زیلیکیچ، بلانکو، کاکوتا و آلخو( فرض می گیریم این دو خارجی آخر با استقلال قرارداد بسته اند). نفر سوم؛ از بین سعیدی‌فر و خالدآبادی هم یکی باید خارج شود مگراینکه نام سعیدی‌فر وارد بند (ب) شود. در این صورت باید از بین امیرعلی صادقی و حامدی‌فر، یک نفر خارج شود که احتمال اولی، بیشتر است. نفر چهارم را هم باید نکونام انتخاب کند یا از بین سلمانی و رمضانی، فقط با یکی تمدید شود. در صورت اضافه شدن نام جلالی و کریمی هم باید یک نفر به ازای هر ورودی، خط بخورد.

استقلال البته با خارج کردن یامگا از لیست بدون رضایت او، خودش را وارد ریسک بدی کرده و اگر یامگا بدون توافق جدا شود می تواند بیش از یک میلیون دلار از استقلال غرامت بگیرد چون دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا