خودرو

واردات مزدا 3 به ایران ازسرگرفته شد

یک شرکت داخلی قصد دارد به طور رسمی مزدا 3 وارد کند

به گزارش علی مگ شرکت آفتاب خودرو به صورت رسمی در اولین نشست خبری مدیران ارشد خود با اصحاب رسانه برنامه عرضه مزداهای وارداتی را اعلام کرد.

ین نشست خبری بعد از ظهر امروز برگزار شد. در این مراسم جمعی از خبرنگاران خودرو گفت و گویی با مدیران ارشد شرکت آفتاب خودرو داشتند. به گفته مدیران ارشد این شرکت، آفتاب خودرو در دوره جدید واردات برنامه عرضه محصولات مزدا را دنبال می کند. این شرکت می خواهد تا نمونه های بنزینی، پلاگین هایبرید و تمام برقی مزدا را به بازار کشور عرضه کند. همچنین تامین مزداهای بازار ایران از کارخانه چانگان – مزدا انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آفتاب خودرو، این شرکت خصوصی پیش از آغاز عرضه واردات محصولات مزدا شش نمایندگی خدمات پس از فروش را در سطح کشور راه اندازی کرده است. همچنین ۱۰ نمایندگی دیگر هم در مرحله استانداردسازی و اجزای چارچوب های خدمات پس از فروش به محصولات مزدا هستند.

در گام نخست، آفتاب خودرو مزدا ۳ و مزدا CX30 را به بازار ایران عرضه می کند. تیراژ اولین عرضه محصولات مزدا ۴۰۰ دستگاه خواهد بود و احتمالاً اولین فروش رسمی مزداهای جدید با مدل ۲۰۲۴ در اواخر شهریور سال جاری انجام می شود. این شرکت برنامه دارد تا در سال نخست عرضه، نزدیک به ۳ هزار دستگاه مزدا وارداتی را به جاده های کشور بفرستد.

مطلب پیشنهادی : قیمت روز خودرو کارخانه و بازار

این دو مدل مزدا با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی GDi به بازار کشور عرضه می شود. مزدا ۳ و مزدا CX30 آفتاب خودرو نزدیک به ۱۸۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در اختیار دارند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این خودروهای ژاپنی می رساند.

آفتاب خودرو برنامه دارد تا نسخه های به نسبت فول آپشن مزدا ۳ و مزدا CX30 را به بازار ایران عرضه کند. همچنین قرار است تا پس از عرضه این دو مدل، نمونه های جدید و فناورانه مزدا هم به بازار ایران بیاید. در گزارش های آتی آخرین خودرو به مشخصات دقیق تر مزداهای وارداتی شرکت آفتاب خودرو خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا